Cryptosporidium

Haha, snart är dubbeltimmen i kemin slut, jag är positivt överraskad. Vi ska börja med ett större projekt nu! Om miljö. Själv ska jag skriva en rapport angående parasiterna i dricksvattnet i östersund, som alla borde känna till med tanke på hysterin som uppkom kring det ett tag. Jag har hittat en massa intressant fakta. Som att parasiten sprids via kontakt med avföring, och via vatten som varit i kontakt med avföring. Mysigt va? Det kommer i alla fall bli ganska intressant, och jag tror även att jag skulle kunna få hjälp av min fader, då han jobbar på Stockholm vatten. Visserligen vet han inte allt, då han inte är någon sorts professor. Fast han vet en del ändå.

- Snart är det lunch, vilket är ett faktum jag älskar. Är sjukt hungrig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0