Fundering.

På tåget på väg hem idag kom jag att tänka på detta med iPhone och HTC mobiler igen, och kom fram till att de borde vara billigare. Alla som någon gång har öppnat en samhälle-bok vet att priset på en vara bestäms av efterfrågan och utbudet, och ju högre efterfrågan, desto större utbud. Typ. Därför borde iPhone vara billigare än vad de är, för det är väl ganska många som efterfrågar dem? Dock är ju inte utbudet så stort, eftersom att det är väntetid på typ iPhone 4 (rätta mig om jag har fel!)? Det drar ju i och för sig upp priset, men är efterfrågan stor så borde utbudet vara större vilket skulle innebära massproduktion som skulle dra ner priset för att det är billigare att producera jätte många på samma gång än vad det kostar att producera några stycken åt gången, eller är jag helt ute och cyklar? Visserligen kanske massproduktion skulle innebära en försämrad vara... Herregud. Min tanke är i alla fall att priset borde vara lägre än vad det är idag, för då skulle vanligt folk kunna köpa dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0