Fina öronpiercingar dvs, fina hål i öronen, hahah!

Högst upp: Tragus, en mycket fin vän som jag har, har precis gjort en sådan, och tro mig. Det är underbart fint. Det är inte för mycket men är definitivt något som "piffar upp" örat, hihi!
Bild 2: (det här kan jag aldrig stava, ännu mindre uttala) Conch, typ. Här känner jag faktiskt hela två stycken som har det! Den första jag känner är en annan väldigt fin vän och hon har en lång stav i sitt hål (ungefär en sådan stav som på sista bilden), det är riktigt fint! Den andra personen jag känner är faktiskt min lärare (sedan om jag "känner" henne är en fråga värd att diskutera, men den diskussionen tar vi en annan gång), hon däremot har korta stavar, svarta (hon har i båda öronen) och det är precis lika fint! Och med korta svarta stavar så blir själva piercingen mer "diskret".
Bild 3: Helix, den här piercingen har alla mer eller mindre sett. Det är många som har den och det är antagligen därför den känns mer "accepterad" och "nedtonad", jag skulle heller inte säga "piercing" om den i första taget utan i detta fall skulle jag snarare säga "hål i örat", men alla hål som inte är normala, som man har åstadkommit själv med nål/kanyl/hålpistolgrej är ju trots allt piercingar. Helix är i alla fall också en väldigt fin piercing och det som är så bra med denna är att man kan ha vanliga örhängen i om man så vill, vilket innebär att man kan variera sig otroligt mycket! Om man inte heter Maloue (och kallas för Lou), för då föredrar man att ha i smycken som passar till allt, och helst sådana smycken man aldrig behöver byta... Haha!
Längst ner: INDUSTRIAL! Och här måste jag nog svära lite: det är så äckligt jävla snyggt! Fast det ser egentligen värre ut än vad det är.. Det är ju bara två hål egentligen, som man kan ha vanliga örhängen i, men man kan också ha en lång stav emellan hålen, och helt plötsligt ser det helt brootal ut. Löjligt. Aja, snyggt är det! Jag känner ingen som har industrial, men om ni vet vem Linda Hallberg är så har hon det. Hon har "lindas sminkblogg" och bloggar för veckorevyn. Japp.
Jag ska ha haft alla dessa piercingar i öronen innan jag dör, minst en gång! Det är det som är så bra med öron egentligen. Man kan göra i stort sett vad som helst (förutom att kanske töja mer än en cm då det finns risk för att det aldrig växer igen då) utan att det lämnar ärr osv, och om det skulle lämna ärr så är nog inte öronen det första en eventuell arbetsgivare tänker på, speciellt inte när det gäller piercingar som ovan, där kan dock stora töjningar vara ett problem, lika så diverse piercingar i ansiktet. (Nu menar jag inte att ALLA arbetsgivare är sådana, och jag kan egentligen inte säga någonting eftersom att jag aldrig har sökt jobb, men jag har hört det från vuxna som borde ha ganska stor insikt i dessa saker.)
Kanske är det därför lite bättre att pierca öronen än exempelvis ansiktet även fast piercingar i ansiktet också kan vara fint! Ah, det var väl typ allt.
Nu ska jag gå på toa och sen ska jag hjälpa pappa med maten tror jag. Kanske. :) 
Puss!

Kommentarer
Postat av: nicole

Så jäkla snyggt!!! Vill ha en av varje ;) ska nog göra en Conch snart :D

2011-02-08 @ 18:15:19
URL: http://nicolefagerholm.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hej, jag ska göra en tragus snart och tänkte eftersom du har det så undrar jag vart du gjort den? :)

2011-07-26 @ 11:30:21
URL: http://livetsomebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0