Årets plugghäst?

Jag har tydligen blivit utsedd till Årets Elev i min klass för att jag har kämpat mycket med matematiken, det är ganska kul. Dock VÄLDIGT oväntat, för det första så visste jag inte ens att dem gjorde sånt i min skola, och för det andra så har jag aldrig "kammat hem" något liknande i hela mitt liv och trodde att jag var "immun" mot sådant, men tydligen inte! Känns ganska bra att ha "vunnit" äran, då vet jag i alla fall att mina lärare uppmärksammar mina försök! Missförstå mig inte nu, jag har "vunnit" äran för detta pga jag aldrig riktigt har varit helt haj på matte, men att jag kämpar och verkligen försöker. INTE för att jag är "så jävla bra på matematik att jag kan skriva ett helt prov med arslet om det så skulle vara, och ändå sätta MVG". Nejnej, det enda jag har fått högre betyg på än G än så länge är ett muntligt prov som vi hade i matte A, men nu håller vi på med matte B (krångligt! Och inget har riktigt släppt ännu så jag är lite fundersam angående ett antal tal och räknesätt och regler) och jag siktar på ett VG! Hoppas att jag verkligen når det nu! Mina grundskolelärare såg kapaciteten, jag känner viljan att lära mig, och jag har lärt mig att matte är roligt! Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0