Att ta hand om sitt hår.

En förutsättning för att ha friskt och fint hår är ju självklart att ta hand om det på ett vettigt sätt. Jag har tidigare inte varit särskilt noggrann med sådant, vilket inte får ett särskilt kul resultat den dagen man ska till frisören och nästan får klippa av en decimeter. Visserligen var det längesedan jag fick klippa så mycket. Men redan efter mitt senaste frisörbesök bestämde jag mig för att börja ta bättre hand om mitt hår.
  • Jag försöker att tvätta det så sällan som möjligt, då även tvättar sliter på håret. När det blir akut använder jag torrshampoo.
  • Plattar håret gör jag olyckligtvis varje dag, annars hade jag sett ut som en jag vet inte vad. Men jag använder värmeskydd varje dag.
  • När jag tvättar håret är det inpackning som gäller!
  • Och jag färgar det så sällan som möjligt (färgade min utväxt för typ... fem månader sedan) och om jag verkligen vill färga det, då är det toning.
  • Hårspray och sådant använder jag också, och tuperar det ibland. Det sliter också, men men.
Så, vad gör ni för att inte slita för mycket på ert hår? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0