Redigeringsprogram - gratis

Jag har inte tillgång till PS, och känner varken för att lägga ut tusen spänn på ett program, eller ladda ner det. Så jag spanade runt lite på world wide web (hihi) och snubblade över PAINT.net, som är som GIMP, och alla andra gratis program, alltså en väldigt nedbantad version av Photoshop (som jag egentligen älskar, men som sagt...)
Jag vet dock inte hur det fungerar exakt ännu. Jag har ett hum, men jag ska nog lära mig ska ni se! Jag tycker verkligen att det är kul att sitta och leka med kontraster osv. Jag rekommenderar verkligen att ha ett redigeringsprogram installerat på datorn, trots att de inte är dem bästa, dels för att det är bra tidsfördriv (haha) och för att man någon gång kanske tar en jätte bra bild, som man kanske vill ha mörkare, då är det jätte lätt att fixa!
Jag ska leka lite mer med PAINT, och sedan får ni en utvärdering av programmet, utifrån mina futtiga kunskaper om programmet haha. Men då kommer jag säga om det är lätt att använda osv.
En snabb bild på Laban som jag lekte med i det nya programmet:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0